Sunday, December 11, 2011

gambar gerhana bulan, nah!

mulanya bulan penuh, awan gelap yang melindung tak mampu memudar cahayanya

di sekolah, selalu sangat mahu lukis 'steps' untuk anak-anak, melihat bulan pun nak lukis langkah-langkah
-_-"

adik, husna. yang lukis.
"kita tak pandai lukislah, ateh lukis apa?"



hah.
mana ada gambar bulan
kamera henfon pun saya tak ada
tak pernah suka nak pegang kamera.


ditinggalkan di rumah oleh umi dan adik-adik,
mereka ke pantai Teluk Kemang
saya, dikerahkan ke sekolah 
:(

"Husna, malam ni gerhana!"

"tahu...ateh dah cakap tadi."

"jomlah tengok!"

***
"berapa jam kita kena duduk luar ni ateh?"

"agak-agak dah sampai bulan, baliklah."

"nak buat apa niii? tengok je?"

*zikirlah dik*

"pergi ambil kertas. lukislah. bawak pensil ateh"




"buruknyaaa..masing-masing lukis!"




.


8 comments:

sinchiro said...

terdapat pelbagai cara manusia meluahkn sesuatu
-tulisan (cara terbaik aishah)
-lukisan (cara kedua terbaik aishah)

*ada nampak mcm bodek x komen ni? :P

-hazen said...

"saya rasa gambar pertama dan ketiga berseni. saya suka citarasa anda" -Chef Riz, masterchef.

cHeRyNa PiReS said...

oklah tu...kalau kak sha lukis, bulan boleh jadi cacing! hehehe...

so, ending, Husna zikir tak Ateh?

chqz said...

cantik sangat yang gambar ketiga (Y)

Anonymous said...

tulis ape kecik2 tu?

Anonymous said...

Gerhana ni musibah ke?

- Tan Putra Umno -

Aishah Nur Hakim said...

Fami,
haha.

nah gula2.
bilalaaaa nak dapat rak buku cangih ni oh :(



Shafiq,

Aaaaaaaaa.
tak boleh terima kamu tengok masterchef.
berdosakah akak membenci chef riz itu?

:)



Kak Sha,

haha. cubalah kak, tak ke saya lukis tu pun dah belit2 macam apa ntah. anak2 kat seklah lagi lawa.

insyaAllah kak,
hati dan alam
serasi zikirnya



Chkaa,

ececehhhh
tahulah kawan awak!
cis cis.

haha. take care dik




Anon,
ala...tak nampak ke?
alhamdulillah.
malu nak cakap



Tan,

tidaklah.
mungkin juga.

kot?

Yang bertanya lebih tahu.

baidewey, bertanding DUN mana PRU nanti tuan?
Kubang Bujuk? oke.

jari | jemari said...

bulan yang ni lagi cantik :) berlingkar-lingkar hihih

perempuan

bismillah

It’s a habit of yours to walk slowly.
You hold a grudge for years.
With such heaviness, how can you be modest?
With such attachments, do you expect to arrive anywhere?

Be wide as the air to learn a secret.
Right now you’re equal portions clay
and water, thick mud.

Abraham learned how the sun and moon and the stars all set.
He said, No longer will I try to assign partners for God.

You are so weak. Give up to Grace.
The ocean takes care of each wave
till it gets to the shore.
You need more help than you know.
You’re trying to live your life in open scaffolding.
Say Bismillah, In the Name of God,
as the priest does with a knife when he offers an animal.

Bismillah your old self
to find your real name.


Maulana Jalaludin Rumi

FOR HEAVEN'S SAKE, MY HEART!

By Gibran

For heaven's sake, my heart, keep secret your love,
and hide the secret from those you see
and you will have better fortune.

He who reveals secrets is considered fool;
silence and secrecy are much better for him
who falls in love.

For heaven's sake, my heart, if someone asks,
"What has happened?" do not answer.
If you are asked, 'Who is she?"
Say she is in love with another.
And pretend that it is of no consequence.

For heaven's sake, my love, conceal your passion;
your sickness is also your medicine because love
to the soul is as wine in a glass- what you
see is liquid, what is hidden is its spirit.

For heaven's sake, my heart, conceal your troubles;
then, should the seas roar and the skies fall,
you will be safe.



.

bukan semua soalan ada jawapan kan?

awak tak follow bukan sebab awak tak sayang, kan?

FEEDJIT Live Traffic Feed