Monday, December 27, 2010

angan-angan, sama sahaja seperti kamu di zaman kanak-kanak. semua nampak seperti begitu realiti.

tadi di sekolah, belajar fizikal. ha, fizikal untuk pendidikan awal kanak-kanak.

dalam kelas fizikal ni, memang tiap-tiap minggu jantung kami jadi laju. dan gerakan kardiovaskular yang aktif berlaku membuatkan kami menjalankan gaya hidup yang sihat. tiap-tiap minggu, main bola, main riben gimrama, buat formasi persembahan, guling-guling, lumba bawa gelung, lompat-lompat, panjat badan kawan. kesimpulannya tinggal terjun bangunan je tak buat.

tapi hari ni, kami belajar pergerakan kreatif. (buka kamus nak cari "creative movements" tau.fuhh)

cikgu bagi arahan untuk pergerakan bebas, sambil saya layan jiwang sedih tak dapat ikut umi ke pantai perasaan yang entah apa-apa, cikgu cakap:

"ok sekarang guna hujung jari...ikut...ke depan...ke belakang....."
"jadi angin..."
"jalan atas pasir..."
"bayangkan awak tepi pantai..."

(dah mula nak sedih-sedih dah)

"berpusing..."

"tangan kiri pegang bakul"
"petik bunga di taman..."
sambil perasan jadi snow white
"sekarang petik buah..."


"ok..sekarang jadi pokok...ditiup angin...gerakkan badannnnn, lembut lagi..."
"ok, angin kencang!"

(semua jadi macam orang gila)

"ok, sekarang awak lari di tepi pantai..."
sambil lari-lari anak ala drama melayu
(cikgu jangan sebut pantai lagi boleh takkkkk...huk) dalam hati

"sedang lari awak jumpa peti"
buat muka terkejut
"buka peti..."
"ok tengok apa di dalammmmm..."

"ada anak patung!"
"tiba-tiba anak patung menangis..."
serius seram
"ok, awak dodoikan dia...ke atas, ke tepi...dodoi lagi sampai dia diam"

"ok, awak belai dia...dodoiiii"

bahagian ni, dah terus nangis macam tengok drama hindustan.




"ok, letak balik anak dalam peti..."

apakah???

serius dah rasa macam betul-betul ada anak kat tangan


serius!!!




pastu cikgu cakap,

"awak kenapa?"


sengih je la




*siapa tak faham apa aishah cerita takpe, sekian.

4 comments:

HLiza said...

Ya allah cengengnya anak dara sorang ni..kih kih kih..sorry ter'tak kesian' sekeljap..'ter' gelak..

Time kasih sebab ada angan2 nak jadi macam akak..ye ke..hehe..pujian Aishah tinggi sangat lah..akak biasa2 je sebenarnya..

Syafiq Effendi Faliq Alfan (SEFA) said...

ecey, tak sabar nak ader anak ler tu, ho ho ho, insyaallah, harap2 aishah tak lah lama sangat menunggu, amin.... :)

aishah_conteng_je said...

kakakkkk...
hik. sungguhlah kejam ok :p

serius, suka baca kalau akak tulis pasal najla dan yang lain-lain. dan cemburu!
dari akak eksiden dulu saya dah jatuh cinta pad akakk~


sefa..
bila-bila yang Allah mahu
;)
takut saya yang belum layak sungguh

Fida Faizal said...

okay. sekarang fida dah nampak . kak aisyah juga cengeng seperti fida.
*tetapi mungkin cengeng fida lebih 'obsess'
.
heeeee. ok, kalau dah ada anak kat tangan, pasti fida tak mahu lepas. nak letak di dalam peti, Allah. tak mahu lah.

*saya sayang kakak Aisyah saya yang cantik manis ni :)

perempuan

bismillah

It’s a habit of yours to walk slowly.
You hold a grudge for years.
With such heaviness, how can you be modest?
With such attachments, do you expect to arrive anywhere?

Be wide as the air to learn a secret.
Right now you’re equal portions clay
and water, thick mud.

Abraham learned how the sun and moon and the stars all set.
He said, No longer will I try to assign partners for God.

You are so weak. Give up to Grace.
The ocean takes care of each wave
till it gets to the shore.
You need more help than you know.
You’re trying to live your life in open scaffolding.
Say Bismillah, In the Name of God,
as the priest does with a knife when he offers an animal.

Bismillah your old self
to find your real name.


Maulana Jalaludin Rumi

FOR HEAVEN'S SAKE, MY HEART!

By Gibran

For heaven's sake, my heart, keep secret your love,
and hide the secret from those you see
and you will have better fortune.

He who reveals secrets is considered fool;
silence and secrecy are much better for him
who falls in love.

For heaven's sake, my heart, if someone asks,
"What has happened?" do not answer.
If you are asked, 'Who is she?"
Say she is in love with another.
And pretend that it is of no consequence.

For heaven's sake, my love, conceal your passion;
your sickness is also your medicine because love
to the soul is as wine in a glass- what you
see is liquid, what is hidden is its spirit.

For heaven's sake, my heart, conceal your troubles;
then, should the seas roar and the skies fall,
you will be safe.



.

bukan semua soalan ada jawapan kan?

awak tak follow bukan sebab awak tak sayang, kan?

FEEDJIT Live Traffic Feed