Monday, December 27, 2010

gadaikanlah persahabatan...

awak ingat waktu awak menangis dalam kereta?
awak mengadu semuanya?

waktu itu saya janji, tak akan biarkan awak kena macam tu lagi.

tapi saya lupa,
perancangan Allah lagi hebat kan?
kan kakak?
syaitan pulak bukan main rancak.


isk, saya sedih okeh. saya nak sms awak pun dah hilang semua no fon.
semalam dalam kelas, saya bagi surat kat awak.
macam saya selalu buat di zaman sekolah.
tapi kenapa awak tak balas kakak?

kita dah janji kan? kalau ini alatnya nak bagi syaitan menang? kita akan sama-sama pertahankan

kalau ini caranya Allah nak uji keikhlasan kita bertautan, semoga kita luluslah dengan cemerlang.






boleh tak kamu bagi penjelasan kakak? saya sungguh tak selesa punya rasa kurang senang. tambahan lagi dengan perempuan. saya janji, itu kali terakhir saya akan dengar tentang rumah tangga orang. serik. cuma menjadi pendengar, tapi akhirnya saya terlibat sama. bukan kali pertama. entahkan mampu jiwa saya menanggung lagi.


kak, kalau ini permintaan si lelaki kekasih hati belahan jiwa akak, saya mohon, akak hormat dan patuhkan dia. di mana lagi tempat seorang isteri kan? dengan rela, saya menjauh.
tapi kalau ini permainan syaitan nak putuskan ukhwah kita, saya tak rela.
kalau ini ujian Allah nak cekalkan hati kita, jom cuba lagi sehabis daya!



kali ini, saya mohon maaf. sekali lagi.
cuma beritahu, di mana silapnya?
kan kita sudah mencuba?





...demi rumahtangga yang kembali aman


jangan sesekali gadaikan sahabat, demi seorang ajnabi. yang belum tentu akan jadi suami/ isteri. percayalah.

perempuan

bismillah

It’s a habit of yours to walk slowly.
You hold a grudge for years.
With such heaviness, how can you be modest?
With such attachments, do you expect to arrive anywhere?

Be wide as the air to learn a secret.
Right now you’re equal portions clay
and water, thick mud.

Abraham learned how the sun and moon and the stars all set.
He said, No longer will I try to assign partners for God.

You are so weak. Give up to Grace.
The ocean takes care of each wave
till it gets to the shore.
You need more help than you know.
You’re trying to live your life in open scaffolding.
Say Bismillah, In the Name of God,
as the priest does with a knife when he offers an animal.

Bismillah your old self
to find your real name.


Maulana Jalaludin Rumi

FOR HEAVEN'S SAKE, MY HEART!

By Gibran

For heaven's sake, my heart, keep secret your love,
and hide the secret from those you see
and you will have better fortune.

He who reveals secrets is considered fool;
silence and secrecy are much better for him
who falls in love.

For heaven's sake, my heart, if someone asks,
"What has happened?" do not answer.
If you are asked, 'Who is she?"
Say she is in love with another.
And pretend that it is of no consequence.

For heaven's sake, my love, conceal your passion;
your sickness is also your medicine because love
to the soul is as wine in a glass- what you
see is liquid, what is hidden is its spirit.

For heaven's sake, my heart, conceal your troubles;
then, should the seas roar and the skies fall,
you will be safe.



.

bukan semua soalan ada jawapan kan?

awak tak follow bukan sebab awak tak sayang, kan?

FEEDJIT Live Traffic Feed