Friday, May 6, 2011

power puff girls





cik nielam adalah kawan online yang paling lama pernah saya kenal.

aishah sayang cik nielam.

:)

minggu lepas cik nilam nikah.

kelmarin hari lahir cik nilam.

eh.,
puan nilam laaa!

er, boleh tak nak panggil cik jugak lagi?

cik nilam orang pertama yang saya benarkan baca blog private saya (sekarang dah tak ada orang boleh baca). dan saya pun boleh baca blog private cik nilam. jadi hubungan kami, walaupun baru dua kali pernah jumpa, adalah istimewa saya rasa. kami kongsi rahsia, dan senyum2 sendiri berbalas entry. (sekarang saya rasa nak buka semula blog prebet tu untuk cik nilam, rindu balas2 tulisan)


hebatnya Allah, sebenarnya sebelum betul2 dapat jumpa cik nilam di satu malam pekan frinjan di shah alam, kami pernah ada di tempat yang sama dua kali. waktu itu mungkin masing2 masih jadi silent reader blog masing2. saya baca blog cik nilam dari zaman blog lama yang sudah di hack, hinggalah cik nilam ada tumblr, (tapi saya rasa cik nilam tak tahu saya follow tumblr nya). dari zaman cik nilam baru start ambil master, hingga dah lulus dah pun. dari zaman cik nilam jadi cikgu sampailah berhenti, tukar kerja dan nak jadi cikgu balik (agaknya kan?). dari zaman sebelum cik nilam kenal suaminya sekarang (encik MM yang tak lagi misteri)hingga sekarang alhamdulillah.

kami pernah ada di hari bintang jatuh,3 venus...tapi belum kenal. juga pernah sama2 ke event yang kak wani ardy jual tiket bintang jatuh. cik nilam ambil gambar dengan yuna, dan satu hari saya tengok gambar tu, ada saya dan kawan baik jauh di belakang. magic kan?!
dan encik MM pernah nampak saya di surau the curve. lagi magic!

akhirnya Allah izin kami jumpa di pekan frinjan dan kenduri untuk si kecil jannah di rumah along saya di shah alam.

sedih,
aishah tak dapat ke terengganu untuk saksikan pernikahan awak kat masjid besi. eh, masjid kristal!

tapi insya Allah, di rumah pihak lelaki nanti ya.
di semenyih
tempat encik x tau tu :(







tulis ni sebenarnya nak ucap selamat pengantin baru.
semoga ck nilam dikurniakan kekuatan dan kesabaran untuk menempuh hidup bersama tanggungjawab bersuami.

semoga encik MM cemerlang sebagai suami, yang memimpin cik nilam ke syurga, menjadi ketua bidadari paling indah.

*sedih pulak*

sedih memikirkan perjalanan cik nilam sudah tiba sejauh ini, dan betapa gagahnya dia selama ini.
haih,
baik sungguh Allah, pinjamkan saya kisah2 gadis cantik sekalian yang gigih semua.


cik nilam,
bertahan ya!

sikitttt je lagi
;)


aileviyu!

*oh ya, aishah yakin kasih sayang cik nilam untuk aishah takkan berubah lepas dah jadi puan ni! ;p

_________________________________________________________________________________________________________________________


nota:

-selamat pengantin baru juga buat ainis azreen, si gadis politik yang saya hormati. awak cantik! (awak masih bekerja dengan yb nurul izzah?). aishah kenal ainis semasa sama2 menjadi ats esq di bulan puasa entah berapa tahun dulu. tak berkesempatan mahu ke kedah :(

-selamat pengantin baru juga buat prince william dan kate. semoga kalian dikurniakan hidayah dari allah. seeing your wedding makes me miss london more. *that brown street!

-saya baru buka email! maafkan akak ya adik2 yang ada hantar email (ada yang akak dah baca sebelum ni, tapi need some time to digest and find the best respond and answers i could provide). insya Allah akak cuba balas hari ni. akak terharu dengan semua email korang! T_T

-saya menaip entry ini menggunakan 80% tangan kanan sahaja. tangan kiri masih sengal dicuuk vaksin typhoid semalam *setiap cikgu/pengasuh wajib divaksin. saya tak percaya sangat dengan segala macam vaksin ni, there's this interesting medical jurnal i read somewhere before...

-doktor semalam sungguh comel, cuba ajak saya berbual supaya saya tak perasan dah kena cucuk!

-rindu orang bangi dan orang puchong, jom dating!









.

6 comments:

sapphire said...

aishah......
sedih tau T_T
thanx untuk entry nih...

esok jumpa eh... :)

sapphire said...

owh yer..
saya tetap sayang cik aishah mcm dulu2...jgn risau... :)

Akhyar said...

saya stju dgn method vaksin.
;)

Aishah Nur Hakim said...

cik nilam
*malu*

ngeeee, insya Allah...
aishah bagi hadiah lesung batu ok tak?
:p






zul,
akak tak sokong apa2 saja yang cucuk2.
:)




.

Anonymous said...

Salam

Buat Aishah di sana, rindu.
Lama tak komen sini, jadi silent reader je.Maaf.

Anyhow, take care!

*Terasa nak komen sebab nampak Puchong! I live in Puchong :)

ainis azreen said...

Aishah dearestttttt!

Feel really bad didn't have time to comment on this lovely entry! Thank you so much for the du'a + wishes.


perempuan

hatinya tertinggal pesawat

bismillah

It’s a habit of yours to walk slowly.
You hold a grudge for years.
With such heaviness, how can you be modest?
With such attachments, do you expect to arrive anywhere?

Be wide as the air to learn a secret.
Right now you’re equal portions clay
and water, thick mud.

Abraham learned how the sun and moon and the stars all set.
He said, No longer will I try to assign partners for God.

You are so weak. Give up to Grace.
The ocean takes care of each wave
till it gets to the shore.
You need more help than you know.
You’re trying to live your life in open scaffolding.
Say Bismillah, In the Name of God,
as the priest does with a knife when he offers an animal.

Bismillah your old self
to find your real name.


Maulana Jalaludin Rumi


FOR HEAVEN'S SAKE, MY HEART!

By Gibran

For heaven's sake, my heart, keep secret your love,
and hide the secret from those you see
and you will have better fortune.

He who reveals secrets is considered fool;
silence and secrecy are much better for him
who falls in love.

For heaven's sake, my heart, if someone asks,
"What has happened?" do not answer.
If you are asked, 'Who is she?"
Say she is in love with another.
And pretend that it is of no consequence.

For heaven's sake, my love, conceal your passion;
your sickness is also your medicine because love
to the soul is as wine in a glass- what you
see is liquid, what is hidden is its spirit.

For heaven's sake, my heart, conceal your troubles;
then, should the seas roar and the skies fall,
you will be safe.



.

bukan semua soalan ada jawapan kan?

awak tak follow bukan sebab awak tak sayang, kan?

FEEDJIT Live Traffic Feed