Thursday, January 13, 2011

begitukah sukar sebuah perjalanan ke hati seorang perempuan?


duhai Tuan puteri,
hatimu buat ilham seluruh umat lelaki
cintamu buat hanyut seluruh negeri

fikiranmu sukar kubaca
mahumu sukar kuduga.







"dan lihatlah tuan,
wajah saya tak ada warna
mata saya tak punya cinta

sudikah jua tuan meminta?
sampaikah jua tuan menanya?"




tak akan mudah jalan ini. hanya iradatNya memungkinkan segala.




gambar dari fesbuk kak emila yusof









.

9 comments:

Syafiq Effendi Faliq Alfan (SEFA) said...

memang kena dengan tajuknya, macam tau2 jer aishah menggambarkan hati seorang lelaki, ho ho ho, tak sukar, baik perjalanan ke hati perempuan atau lelaki, jika kita mengenali hakikat kejadian manusia, dan kita takkan menyalahkan manusia yang punya rasa dan hati yang berbeza...

contohnya...

seganas2 hitler, kawen gak dier :P

perumpamaan apa kah ini?

entah lah...ho ho ho

Cidak said...

sedangkan raja berjuang dapatkan hati puteri gunung ledang.

inikan kami yang biasa-biasa.

hahaha

apa ntah saya merepek nie.

Para Jamaludin said...

oh. gambar. cantik.
merah.
laaaagi cantik. =)

kalau soal hati, lelaki ke perempuan, memang tetap akan ada seliratnya.

tasekM said...

siapa ngorat yu shah....?

:)




.

Anonymous said...

orang ajak kahwin buat tak tau

aishah_conteng_je said...

Sefa,
alamak. kenapa aishah tak tahu pasal rumahtangga Hitler ni?
:)

mungkin. kan? itulah.



Cidak,
kamu rasa M.Nasir memang ada rupa Hang Tuah ke agaknya ek?

ha, tapi sejauh mana perlu korban buat apa jenis cintanya, perlu ada garis sempadan kan amir siddiq?




Cik Para Jelita,
kamu suka warna merah ke???

sungguh garang.
oh, betapa saya harap hati saya tak selirat mana~



kak tasekkkkk~
hik, akak memang selalu pandaiii kannn?
hik, ailapyu lah kak

Syafiq Effendi Faliq Alfan (SEFA) said...

ho ho ho, hitler ader awek nama eva, diorang kawen betul2 sebelum german menyerah kalah dan sebelum diorang bunuh diri, memang sadislah, eva amek racun, hitler bunuh diri dengan pistol, takutnyer kalau2 mati cenggitu, gerun....harap2 tak lah...amin....

Para Jamaludin said...

ok, jelita.. err.
fav saya merah. =)
tak apa. mungkin ada hati yang seliratnya lebih dari awak. susahnya lebih dari awak.

=)

aishah_conteng_je said...

Shafiq,
terima kasih atas perkongsian.
moga saya punya masa untuk sampai kepada kisah yang itu. membaca.

oh ya, lagu yang kamu bikin buat aishah. sungguh..hmm, tenkiu.



para.
ececeh~
kawan baik saya pun fevretnya merah, dan dia sangat baik. jadi saya yakin kamu pun..
hm, itulah. di sini juga saya ketemu, jalan-jalan ke hati yang lebih rumit dan bikin buntu.

Maha Suci Tuhan kan?

perempuan

bismillah

It’s a habit of yours to walk slowly.
You hold a grudge for years.
With such heaviness, how can you be modest?
With such attachments, do you expect to arrive anywhere?

Be wide as the air to learn a secret.
Right now you’re equal portions clay
and water, thick mud.

Abraham learned how the sun and moon and the stars all set.
He said, No longer will I try to assign partners for God.

You are so weak. Give up to Grace.
The ocean takes care of each wave
till it gets to the shore.
You need more help than you know.
You’re trying to live your life in open scaffolding.
Say Bismillah, In the Name of God,
as the priest does with a knife when he offers an animal.

Bismillah your old self
to find your real name.


Maulana Jalaludin Rumi

FOR HEAVEN'S SAKE, MY HEART!

By Gibran

For heaven's sake, my heart, keep secret your love,
and hide the secret from those you see
and you will have better fortune.

He who reveals secrets is considered fool;
silence and secrecy are much better for him
who falls in love.

For heaven's sake, my heart, if someone asks,
"What has happened?" do not answer.
If you are asked, 'Who is she?"
Say she is in love with another.
And pretend that it is of no consequence.

For heaven's sake, my love, conceal your passion;
your sickness is also your medicine because love
to the soul is as wine in a glass- what you
see is liquid, what is hidden is its spirit.

For heaven's sake, my heart, conceal your troubles;
then, should the seas roar and the skies fall,
you will be safe.



.

bukan semua soalan ada jawapan kan?

awak tak follow bukan sebab awak tak sayang, kan?

FEEDJIT Live Traffic Feed