Monday, January 24, 2011

ikut


"awakkk...orang depan dah jauh, kita tak pasti jalan. ada dua track ni. nak ikut kiri ke kanan?" aku laungkan.

"ikut gerak hatiii" separa jerit

"haa..?"


emm..hmmm hmm...








bagaimana, hanya bagaimana jika: hati saya sudah mati?



1. tunggu orang di belakang tiba, kerana mungkin mereka boleh bantu dan lebih tahu
2. mohonlah untuk hati yang baru







.

11 comments:

she-G said...

errr...bedah ke camna hati baru tu aishah???

she-G said...

akak nak wat entry pasal mandi baby guna kaki,kira balas entry aishah y dulu tu la..tp alahai..baru igt...AURATTTT!!!adeiii...seb baik tak upload g

Syafiq Effendi Faliq Alfan (SEFA) said...

3. pinjamlah hati dengan kadar bayaran 5 ringgit seminit :P

oh akak she-G, bayi ader aurat ek? saya kurang arif tentang ni, mintak di jelaskan boleh? saya pun mahu belajar mandikan bayi juger :))

ank_ayah said...

salam
pe maksud anti dgn ''bagaimana, hanya bagaimana jika: hati saya sudah mati?''
btw,doa,fatihah dan yassin.. insyaallah petunjuk utk org yg sesat.
klau yg mohon utk hati yg baru tu,klau hati seseorg tu dah mati dari mengingati Allah,rasenya tkde kena mengena psl entry ni

musa said...

nampak aisyah macam turun bukit tu, ni aisyah panjat bukit mana pula, mungkin nak buat latihan untuk buat kerja amal untuk orang diatas bukit bila menerima takaza

aishah_conteng_je said...

pesan Imam Ghazali:
“Carilah hatimu di tiga tempat… Temui hatimu sewaktu bangun membaca Al Quran. Tetapi jika tidak kau temui, carilah hatimu ketika mengerjakan solat. Jika tidak kau temui juga, kau carilah hatimu ketika duduk tafakkur mengingati mati. Jika kau tidak temui juga, maka berdoalah kepada Allah, pinta hati yang baru kerana hakikatnya pada ketika itu kau tidak mempunyai hati!”

aishah_conteng_je said...

kak she G,
gambar mandikan adik si aliff ke?

wahhh...nak tengok, tunjuk kat aishah je lah, heee. aishah pun tak pernah cuba lagi guna cara tu, tapi umi pernah buat. katanya, kasar sikit, orang India buat macam ni la. bagus, bagi anak tak manja. heee. lepas siap mandi tu dia pegang sebelah tangan dan kaki pastu macam apa namanya? libaskan bayi tu. alaaa..bukan libas, apa nama entah.






sefa,
takkanlah murah sangat?




anak ayah,
insya'Allah kamu betul
:)
ya, itulah. saya takut hati saya mati dari mengingati Allah lalu Allah pun tidak mahu mengingati saya :(




Assalamualaikum pakcik Musa,
lama sungguh tak nampak. baru pulang dari khuruj ya?
aishah di sana sihat pakcik?
insya'Allah doakan aishah yang di sini ya.
(mahu jadi cikgu macam tuan juga)

she-G said...

aishah..pinjam tmpat komen nak bgtau kat SEFA tu...
bukan aurat baby tu,tp aurat si emak y mandikan bayi die ni..mandi letak kat kaki..cara org kampung2..hahaha

aishah..nnti la..nak wat gak entry pasal tu.haah..mandikan adik si aliff..aneeq namanya..muhammad aneeq.tp tang kaki tu kena conteng2 la sket..hahaha

musa said...

ws, lama tak sembang dgn aisyah semoga allah kabulkan niat aisyah utk jadi guru

aishah_conteng_je said...

heee..tahu dah namanya.
aishah baca tau blog akak

mari kita buat hobi suka conteng gambar sendiri. hik





Pakcik Musa,
terima kasih. aminn
semoga dengan doa yang tak terhijab, makbullah hendaknya :)
itulah, :(

Fida Faizal said...

akak, rindu sangat

perempuan

bismillah

It’s a habit of yours to walk slowly.
You hold a grudge for years.
With such heaviness, how can you be modest?
With such attachments, do you expect to arrive anywhere?

Be wide as the air to learn a secret.
Right now you’re equal portions clay
and water, thick mud.

Abraham learned how the sun and moon and the stars all set.
He said, No longer will I try to assign partners for God.

You are so weak. Give up to Grace.
The ocean takes care of each wave
till it gets to the shore.
You need more help than you know.
You’re trying to live your life in open scaffolding.
Say Bismillah, In the Name of God,
as the priest does with a knife when he offers an animal.

Bismillah your old self
to find your real name.


Maulana Jalaludin Rumi

FOR HEAVEN'S SAKE, MY HEART!

By Gibran

For heaven's sake, my heart, keep secret your love,
and hide the secret from those you see
and you will have better fortune.

He who reveals secrets is considered fool;
silence and secrecy are much better for him
who falls in love.

For heaven's sake, my heart, if someone asks,
"What has happened?" do not answer.
If you are asked, 'Who is she?"
Say she is in love with another.
And pretend that it is of no consequence.

For heaven's sake, my love, conceal your passion;
your sickness is also your medicine because love
to the soul is as wine in a glass- what you
see is liquid, what is hidden is its spirit.

For heaven's sake, my heart, conceal your troubles;
then, should the seas roar and the skies fall,
you will be safe.



.

bukan semua soalan ada jawapan kan?

awak tak follow bukan sebab awak tak sayang, kan?

FEEDJIT Live Traffic Feed