Tuesday, March 22, 2011

readeath


aishah rasa, aishah mahu dia pergi dahulu sebelum aishah.
ya,harapnya Tuhan ambil nyawa dia sebelum aishah.


siapa sanggup biar orang yang kita sayang terlalu rindu pada kita?


teringat kata-kata seorang makcik selepas suaminya meninggal dunia, bila ditanya:

"akak nampak cukup tabah dan hanya tersenyum sejak abang pergi..."

"dik, tidak ada apa perlu disedihkan, bila tahu orang yang paling kita sayang dapat bertemu dengan yang paling dia cinta. dapat bertemu Tuhan. sewaktu hidupnya, dia sangat rindu bertemu Tuhannya. ini, adalah perkara terbaik yang boleh terjadi. akak cuma perlu sedikit bersabar, untuk dijemput bersama."


pulang dalam keredhaan. mampukah?


aishah? jauh lagi. tapi sudah ada hati mahu mati. haish!



p/s: itu cinta!
(dear my reading companion, je t'aime!)




.

15 comments:

Syafiq Effendi Faliq Alfan (SEFA) said...

hu~~~ selalu terbayangkan bagaimana perasaan isteri dan keluarga nanti kalau si suami keluar pergi berperang......

(eh, aku nanti jadi isteri ke? :P )

two beginnings said...

itu cinta :D

Cidak said...

sungguh teghaseee

khairyfarhan said...

qui est votre compagnon de livre?

hamshira said...

sefa,
semoga para isteri dengan rela hati melepaskan kamu suami

:)

insya Allah. ada.



fahmi,
tak sangka kamu datang. terima kasih ya?




cidak,
awatnya kamu teghaseee? seab amu selalu doa nak mati dulu ke?
;p



farhan,

c'est le petit secret de Dieu, il n'est pas de me dire pour le moment.


i googled!

(you're not suppossed to be here mr. Singaporean. stay on tumblr!)

:p
*rapunzel eyes*

khairyfarhan said...

oh... kau usir aku yer... takpe. aku menyerah. jangan sampai aku dipulau, seperti bulan memulaukan siang.

(how's my malay? :P *flynn eyes*)

two beginnings said...

sama2..vovin tu abg kawan fahmi rupanya

Anonymous said...

org yg hebat menulis xsemestinya hebat berkata2

hamshira said...

farhan,
tak payah nak *flynn eyes* sangatlah...haha.

tak ok, bahasa melayu kamu masih C+.




fahmi,
adik vovin yang mana kawan fahmi?





anonymous,
*angguk*


saya harap saya tak hebat keduanya.

Bijen M. said...

Nak komen entri yang tak boleh komen.
"Fuyoh budak ni!"

Nak komen pasal Jalaludin Rumi pulak.
(Baru terperasan)
"Baru-baru ini saya ada diskusi dengan seorang Jermen pasal beliau. Katanya, penulisan JR sangat tinggi bahasanya. Orang awam yang tak pandai baca mugkin jadi salah mentafsirnya. Kemudian kami masuk topik Darwish, Darwish, Darwish."

Okbai.

khairyfarhan said...

Well, flynn's eyes and smile never worked after all.

in the end, it was his heart.

:3

hamshira said...

encik Bijen,

jangan nak fuyyoh sangat laaa. pukul kang.

eh, karya sufi ni agaknya kalau dapat faham selapis dari yang sebaris pun dah cukup seronok dah. kan kan?

jermen tuh!
jemputlah datang rumah, baca "the mathnawi of jalaludin rumi" ada berjilid, satu pun tak pernah habis baca.

kamu nak ke IPB ek?

ok tata bai!




farhan,
eh. was that the case?

ah, silly rapunzel. she should have waited for a real prince charming

:p




.

two beginnings said...

kawan kepada adik fahmi,
kawan fahmi bermain futsal,
dan anak murid mak fahmi..

https://www.facebook.com/profile.php?id=524536251

panggil saja rapunzel~ said...

fahmi,

aishah dah takde fesbu lorrr.. hu~

two beginnings said...

haah..baru perasan..kenapa?
sibuk merindui adik2?
atau sibuk merindui Allah :)

perempuan

bismillah

It’s a habit of yours to walk slowly.
You hold a grudge for years.
With such heaviness, how can you be modest?
With such attachments, do you expect to arrive anywhere?

Be wide as the air to learn a secret.
Right now you’re equal portions clay
and water, thick mud.

Abraham learned how the sun and moon and the stars all set.
He said, No longer will I try to assign partners for God.

You are so weak. Give up to Grace.
The ocean takes care of each wave
till it gets to the shore.
You need more help than you know.
You’re trying to live your life in open scaffolding.
Say Bismillah, In the Name of God,
as the priest does with a knife when he offers an animal.

Bismillah your old self
to find your real name.


Maulana Jalaludin Rumi

FOR HEAVEN'S SAKE, MY HEART!

By Gibran

For heaven's sake, my heart, keep secret your love,
and hide the secret from those you see
and you will have better fortune.

He who reveals secrets is considered fool;
silence and secrecy are much better for him
who falls in love.

For heaven's sake, my heart, if someone asks,
"What has happened?" do not answer.
If you are asked, 'Who is she?"
Say she is in love with another.
And pretend that it is of no consequence.

For heaven's sake, my love, conceal your passion;
your sickness is also your medicine because love
to the soul is as wine in a glass- what you
see is liquid, what is hidden is its spirit.

For heaven's sake, my heart, conceal your troubles;
then, should the seas roar and the skies fall,
you will be safe.



.

bukan semua soalan ada jawapan kan?

awak tak follow bukan sebab awak tak sayang, kan?

FEEDJIT Live Traffic Feed